Cmentarz Żydowski cz1

Zdjęcia robione dziś. Niestety tylko z zewnątrz, no niby mogłam wejść przez dziurę w ogrodzeniu, ale uważam, że to nie wypada. Także fotek jest tylko 8. Po więcej zdjęci odsyłam tutaj. Ktoś miał więcej szczęścia. Może i mnie się uda wejść na teren cmentarza, za jakiś czas.Wtedy na pewno pojawi się nowy wpis.

Cmentarz żydowski na Chełmie powstał być może już w XVI w. Pierwsza pisemna wzmianka o nim datowana jest jednak dopiero na rok 1694. Będąc własnością Bractwa Pogrzebowego (Chewra Kadisza) gminy Stare Szkoty, używany był aż do I poł. XVIII w., kiedy to na jakiś czas zaprzestano pochówków. Użytkowanie cmentarza wznowiono w II poł. tegoż wieku. Teren cmentarza stopniowo powiększano w XVIII i XIX w. – ostatecznie uzyskał powierzchnię ponad dwóch hektarów.

poniżej moje fotki

tablicę na bramie musiałam trochę poprawić, gdyż jakiś bezrozumny bubek po niej pomazał…

Dodaj komentarz

Filed under Cmentarze

Skomentuj

